آناپلاسموز و ارلیشیوز در سگها و انسان

بازدید: 2,188 بازدید
قلاده گردنی سگ
  • آناپلاسموز و ارلیشیوز در سگها و مردم

    بیماری های مشترک بین انسان و حیوان

    بیماری های مشترک بین انسان و دام که می توانند خانواده و حیوانات خانگی شما را تهدید کنند

    آناپلاسموز و ehrlichiosis اصطلاحاتی هستند که به ترتیب برای توصیف بیماری های ناشی از ارگانیسم های باکتریایی معروف به آناپلاسما و ارلیشیا استفاده می شوند.

     بسیاری از ارگانیسم های آناپلاسما قبلاً در گروه ارلیشیا طبقه بندی شده بودند ، بنابراین هنوز هم در برخی منابع می توانید شاهد مراجعه آنها به این روش باشید.

    آناپلاسموز و ارلیشیوز در سگ ها

    آناپلاسموز و ارلیشیوز هر دو بیماری هستند که توسط کنه منتقل می شوند. وقتی حیوان یا شخصی توسط کنه آلوده گزیده می شود ، می تواند به این بیماری آلوده شود.

    ورود به سگ ها

    علائمی که در هر دو بیماری در سگ ها دیده می شود ، می تواند از زیر بالینی (نشانه ای از بیماری کم یا هیچ نشانه ای از بیماری) تا تهدید کننده زندگی باشد. هنگامی که در حیوانات خانگی مشاهده می شود ،

    علائم می تواند شامل موارد زیر باشد:

    تب

    افسردگی

    بی اشتهایی

    کاهش وزن

    بینی های خونین

    کبودی

    درد و سفتی مفصل

    تورم غدد لنفاوی

    استفراغ

    اسهال

    بیماری چشم

    ناهنجاری های عصبی

    هنگامی که انسان به این بیماری مبتلا می شود ، علائم با سوزش ، سردرد شدید و درد عضلانی بسیار شبیه سگ است. کودکانی که مبتلا به التهاب گوش هستند ممکن است بثورات پوستی ایجاد کنند. انسانهایی که درمان را به تأخیر انداخته اند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند ممکن است در معرض یک نوع شدید بیماری قرار بگیرند. علائم بیماری شدید شامل نارسایی تنفسی و اندام است که ممکن است منجر به مرگ شود.

    تشخیص و درمان سگ شما

    دامپزشک شما ممکن است آزمایش خون روی حیوان خانگی شما انجام دهد تا بدنبال آنتی بادی بگردد و تشخیص دهد که آیا عفونت فعال وجود دارد. اگر عفونت وجود داشته باشد ، سگ شما ممکن است به یک دوره آنتی بیوتیک نیاز داشته باشد. علائم سگ باید در طی یک یا دو روز از شروع درمان بهبود یابد.

    عفونت های آناپلاسما و ارلیشیا در افراد

    افراد از طریق گزش کنه آلوده ، به همان روشی که سگ ها انجام می دهند ، به آناپلاسموز و التهاب خون آلوده می شوند. به طور معمول ، هیچ یک از بیماری ها مستقیماً از سگ شما به شما منتقل نمی شود. با این حال ، سگ شما می تواند کنه هایی به خانه شما بیاورد که می تواند شما و خانواده تان را به خطر بیندازد.

    در افراد ، این بیماری ها گاهی اوقات به عنوان ehrlichiosis منوسیت انسانی یا ehrlichiosis گرانولوسیتی انسانی (HGE) نیز شناخته می شوند ، اگرچه HGE در حال حاضر بیشتر به عنوان آناپلاسموز انسانی شناخته می شود.

    پیشگیری برای خانواده و حیوانات خانگی شما

    از آنجا که کنه وسیله انتقال این بیماری ها است ، منطقی است که جلوگیری از گزش کنه و کنترل کنه بهترین روش پیشگیری از عفونت است.

    استفاده از یک محصول کنترل کننده کک و مک و مضر برای سگ خود را در نظر بگیرید. از شامپوهای دارویی و فرو بردن مواد شیمیایی غلیظ که باعث از بین رفتن کنه ها در تماس می شود ، استفاده کنید. به طور منظم همه حیوانات خانگی را از نظر وجود کنه کاملاً بررسی کنید و با یافتن سریع آنها را بردارید. مطمئن شوید که به دنبال کنه در انگشتان پا سگ ، داخل گوش ، بین پاها و در اعماق خز حیوان خانگی خود هستید.

    اگر بیرون از منزل بوده اید ، به خصوص اگر در منطقه ای جنگلی یا محیط کنه پر خطر دیگری بوده اید ، خود را کاملاً از نظر وجود کنه بررسی کنید. فرزندان خود را نیز کاملاً بررسی کنید. با استفاده از موچین سریعاً کنه هایی را پیدا کنید. با فشار ثابت به سمت بالا بکشید و به پوست نزدیک شوید. فوراً محل گزش را با آب و صابون یا مالیدن الکل تمیز کنید. یک کنه زنده را با قرار دادن در یک کیسه یا ظرف محکم بسته شده با الکل ، دور بریزید. استفاده از دافع حشرات را هنگام برنامه ریزی برای بازدید از مناطقی که به کنه آلوده شده اند در نظر بگیرید.

    تدابیری را برای جلوگیری از کنه در حیاط خود استفاده کنید. چمن های خود را کوتاه کرده و هر گونه علف یا برس بلند را از نزدیک خانه خود بردارید. حیاط خود را با کاشت نعناع ، مریم گلی یا گل همیشه بهار به عنوان راهی برای جلوگیری از حشره کنه حفظ کنید .

    فروشگاه حیوانات خانگی پارسی کت

    پارسی کت آرایشگاه تخصصی حیوانات خانگی در منطقه سعادت آباد

    آرایشگران پارسی کت دارای مدارک بین المللی می باشند و  در محیطی آرام و دوست داشتنی انواع خدمات اصلاح، کوتاه کردن، آرایش و گریم گربه را انجام می دهند ..

    برخی خدمات پارسی کت

    آرایش و اصلاح تخصصی تمای نژادها با قیچی و ماشین اصلاح

    شستوشو با شامپوهای با کیفیت  

    خدمات ناخن، رنگ، گره زدایی، همسان سازی مو

    و مشاوره تخصصی

    شما می توانید انواع گربه های پرشین ، اسکاتیش و بریتیش را در سایت پارسی کت مشاهده و خریداری کنید .

    تمامی گربه های این مجموعه واکسیناسیون شده و دارای کارت سلامت هستند .

    جهت کسب اطلاعات بیشتر ، خرید گربه و اصلاح سگ و گربه می توانید به سایت پارسی کت مراجعه کنید .

    بیماری های مشترک بین انسان و حیوان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    دسته‌بندی سلامتی و بهداشت سگ ها نظافت نظافت حیوانات خانگی نگهداری و آشنایی با سگ ها
    اشتراک گذاری
    نوشته های مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یوتوپ
    گربه ها

    هیچ محصولی در گربه ها نیست.

    ورود به سایت