9 مرحله حمام بردن گربه های خانگی

بازدید: 1,766 بازدید
هنگام استفاده از سشوار توجه داشته باشید که آن را در پایین ترین درجه ی گرما قرار دهید. برای شروع ابتدا از قسمت هایی شروع کنید که گربه با آن مشکلی ندارد مانند: پشت بدنش؛ سپس به سمت گردن و پاها حرکت کنید. حواس تان باشد برای اینکه عمل خشک کردن بهتر انجام شود، سشوار را حتماً خلاف جهت خواب موی گربه حرکت دهید. خشک کردن شکم گربه و دمش را بگذارید برای انتهای کار زیرا این قسمت ها برای گربه های بالغ و حتی بچه گربه ها مناطق حساسی محسوب می شود و احتمالاً از اینکه شما یا سشوار به آن نواحی نزدیک شوید، استقبال نخواهد کرد و ممکن است شما را با سشوار تنها بگذارد تا به کارهای زشتی که در برابرش انجام دادید خوب فکر کنید. بعد از حمام بردن گربه های خانگی ،حتماً گربه را در اتاقی گرم بگذارید تا موهای بدنش کاملاً خشک شود. این کار تا حد زیادی از بروز سرماخوردگی در گربه خانگی جلوگیری خواهد کرد و شما از حمام بردن گربه خود در خانه پشیمان نخواهید شد!
  • حمام بردن گربه های خانگی، گربه ها به دلیل اینکه بیشتر وقت خود را به تمیز کردن و شستن خود با زبان مشغول هستند، به ندرت احتیاج به شست و شو پیدا می کنند و معمولاً از آب خوششان نمی آید.

    اما بعضی از گربه خانگی ها مانند: گربه های موبلند، گربه هایی که بیماری های مختلفی دارند، گربه های دارای نقص عضو و گربه های سن بالا ممکن است نتوانند به خوبی خود را تمیز کنند که در آن صورت اگر واکنش شدیدی به آب نشان نمی دهند، بهتر است که آن ها را به حمام برد و شست و شو داد.

    حمام بردن گربه های خانگی

    برای شست و شوی گربه حتماً از شامپوهای مخصوص گربه استفاده کنید. شامپوهای مخصوص انسان برای گربه ها مناسب نیست و ممکن است باعث آسیب شود و مهمترین آسیب آن حسایت های پوستی و ریزش بیش از اندازه موها است که این قطعا برای شما خوشایند نیست؛

    از دستورالعمل های زیر برای شستن گربه ی خود استفاده کنید.

    1. از پادری پلاستیکی برای کف وان حمام استفاده کنید تا گربه بتواند روی آن قرار بگیرد و پایش لیز نخورد.
    2. تمامی لوازمی که به آن احتیاج دارید را از قبل آماده کنید! قبل از اینکه گربه را به حمام ببرید موهایش را به خوبی شانه بزنید تا گره ها باز شوند و یا محل دقیق شن را متوجه شوید که هنگام شست و شو بتوانید آن را باز کنید. همچنین شانه زدن گربه قبل از حمام باعث می شود موهای به اصطلاح مرده به شانه گیر کند و وارد سینک حمام نشود.
    3. چند قطره روغن معدنی مخصوص گربه خانگی را در گوشه ی چشم گربه بریزید. این روغن باعث می شود که صابون وارد چشم گربه نشود و شما با خیال راحت سر گربه را بشورید.
    4. وان حمام را با آب 5/38 درجه سانتیگراد پر کنید. این دما برای گربه ایده آل محسوب می شود، چرا که دمای بدن خودش است.
    5. گربه را به قدر کافی سفت بغل کنید و او را به آرامی تا سرحد شانه هایش در آب فرو کنید تا همه جای بدنش، غیر از گردن و سرش، خیس شود. اگر گربه ی شما دچار وحشت و استرس زیادی شد، او را رها کنید و مقاومت از خود نشان ندهید. این کار به او استرس بسیار زیادی وارد می کند و اثرات نامطلوب آن در مقابل تمیزی احتمالی ارزشش را نخواهد داشت.
    6. آب وان را تخلیه کنید، با استفاده از یک پارچه ی مرطوب کمی شامپو به صورت گربه بمالید و سعی کنید با مالیدن پارچه، سرش را کاملاً تمیز کنید. توجه کنید که شامپو وارد دهان و گوش گربه نشود. بعد از اینکه کارتان تمام شد، با پارچه ی مرطوب دیگری کف ها را بشویید. حواس تان باشد که روی صورت گربه نه آب بریزید و نه اسپری کنید. تمیز کردن صورت فقط باید با دستمال مرطوب انجام شود.
    7. در همان وانی که آبش تخلیه شده، بدن گربه را با آرامش و صبوری با شامپو بشورید. دم و قسمت های خصوصی (مقعد، اندام تناسلی) گربه را فراموش نکنید و آن قسمت ها را هم به خوبی تمیز کنید.
    8. دوباره وان حمام را با آب 5/38 درجه پرکنید و بدن گربه را بشورید. ممکن است لازم باشد چندین بار آب را تخلیه و پر کنید تا بدن گربه کاملاً پاکیزه و عاری از کف و صابون شود. برای شستن و پاک کردن کف ها از ملاقه نیز می توانید کمک بگیرید.

    حمام بردن گربه های خانگی

    بعضی از گربه خانگی ها ممکن است مشکلی با اسپری کردن آب روی بدن شان نداشته باشند ولی شما توجه داشته باشید که هرگز آب را روی صورت گربه نگیرید و حتی اسپری هم نکنید. اگر کف و شامپو از بدن گربه پاک نشد، می توانید نصف لیوان سرکه (118 سی سی) را با 2 لیتر آب مخلوط کنید و با آن بدن گربه را بشورید.

    اگر لازم شد که با این ترکیب بدن گربه را شست و شو دهید، حتماً بعد از آن با آب تمیز یک بار دیگر گربه را شست و شو دهید.

    1. وقتی کار شست و شو تمام شد، گربه را برای انجام کارهای خشک کردن روی کانتر یا کف زمین قرار دهید. اتاقی که برای این کار انتخاب می کنید بهتر است که گرم باشد تا شازده احساس سرما نکند.

    حمام بردن گربه های خانگی

    موهای گربه های مو کوتاه را با حوله کاملاً می توانید خشک کنید اما برای گربه های مو بلند بهتر است که برای خشک کردن از سشوار نیز استفاده کنید.

    هنگام استفاده از سشوار توجه داشته باشید که آن را در پایین ترین درجه ی گرما قرار دهید. برای شروع ابتدا از قسمت هایی شروع کنید که گربه با آن مشکلی ندارد مانند: پشت بدنش؛ سپس به سمت گردن و پاها حرکت کنید. حواس تان باشد برای اینکه عمل خشک کردن بهتر انجام شود، سشوار را حتماً خلاف جهت خواب موی گربه حرکت دهید.

    خشک کردن شکم گربه و دمش را بگذارید برای انتهای کار زیرا این قسمت ها برای گربه های بالغ و حتی بچه گربه ها مناطق حساسی محسوب می شود و احتمالاً از اینکه شما یا سشوار به آن نواحی نزدیک شوید، استقبال نخواهد کرد و ممکن است شما را با سشوار تنها بگذارد تا به کارهای زشتی که در برابرش انجام دادید خوب فکر کنید.

    بعد از حمام بردن گربه های خانگی ،حتماً گربه را در اتاقی گرم بگذارید تا موهای بدنش کاملاً خشک شود. این کار تا حد زیادی از بروز سرماخوردگی در گربه خانگی جلوگیری خواهد کرد و شما از حمام بردن گربه خود در خانه پشیمان نخواهید شد!

    حمام بردن گربه های خانگی

    برای اینکه با بچه گربه های بیشتر آشنا بشید و بتونید ازشون راحت تر نگهداری کنید تو سایت پارسی کت یه چرخ بزنید و بعدش نظرتون رو برامون کامنت کنید. اگه مطلبی بود که دوست داشتید راجب گربه ها بدونید برامون کامنت کنید تا خیلی سریع براتون توضیحشو بذاریم تو سایت.

    همراهای خوب پارسی کت برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و هیمالین میتونید به سایت پارسی کت برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پارسی کت براتوت عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دسته‌بندی بلاگ
    اشتراک گذاری
    نوشته های مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یوتوپ
    گربه ها

    هیچ محصولی در گربه ها نیست.

    ورود به سایت