خرید گربه اسکاتیش فولد و 5 راهنمایی مهم

خرید گربه اسکاتیش فولد

خرید گربه اسکاتیش فولد | خرید گربه اسکاتیش فولد

گربه های اسکاتیش فولد دارای چشم های درشت و گوش های گردی هستند که به سمت جلو و در جهت صورتش تا خورده است؛گربه های اسکتیش فولد بسیار باهوش و درای شخصیت مهربان و بازیگوش هستند و محبوبیتی که تا به الان بدست آورده اند دستخوش دوست داشتنی بودن و ظاهر بانمکشان است .

گوش های غیر معمولی گربه های اسکاتیش فولد هزینه های زیادی برای آن ها دارد که چه از نظر مالی و چه از نظر سلامتی مدنظر است .

پیشینه فولد گربه اسکاتیش

گربه اسکاتیش فولد نخستین بار در شهر داندی اسکاتلند به وجود آمد قضیه از این قرار است که چوپانی پی برد که گربه ای با یک جهش ژن متولد شده و نتیجه این جهش تاثیر بر غضروف گوش های او است ، چوپان از صاحب گربه درخواست کرد تا یکی از بچه گربه ها را به او بدهد .

این بچه گربه سفید که نام او سوزی بود در انبار غله نگهداری می شد در این حین نژاد اسکاتیش فولد به وجود آمد ، چوپان با یک متخصص ژنتیک مشورت کرد و متخصص به او کمک شایانی کرد که چندین بچه گربه از سوزی در مدتی کوتاه به دنیا آورده شد.

خرید گربه اسکاتیش فولد | خرید گربه اسکاتیش فولد

گسترش اسکاتیش فولد

سال هابعد ، بیش از سی بچه گربه با گوش های تاخورده و هم تا نخورده متولد شد بعد ها ، در اواخر دهه ۷۰ میلادی گربه اسکاتیش جایزه قهرمانی را از طرف انجمن هواداران گربه ها گرفت.

این امکان وجود دارد که پیوندی بین اسکاتیش فولد و امریکن شورت هیر و بریتیش شورت هیر رخ دهد ، اسکاتیش فولد با موهای کوتاه پرپشت ، کف پاهای گرد و بینی کوچک توانسته چهر منحصر به فرد خود را حفظ کند .

شخصیت شناسی گربه اسکاتیش فولد

نژاد گربه اسکاتیش نژادی است که زیبایی در وجود او نهاده شده است این گربه محبوب با انرژی زیاد و فعال بودنش به دنبال همراهی کردن با انسان هستند و بسیار زیاد از آن لذت می برند .

همه گربه های اسکاتیش فولد رفتار های بامزه خاص خود را نشان می دهند بسیار زیاد این مورد پیش می آید که این گربه روی پاهای عقبش بایستد یا به پشت روی زمین بخوابد .

این گربه سراسر هوش و تعامل گر به شدت علاقه مند به بازی هم هست و از بازی کردن با پازل های مخصوص گربه ها لذت می برد و حتی رفتن و آوردن اسبابازی هم دوست دارد.

خرید گربه اسکاتیش فولد | خرید گربه اسکاتیش فولد

حرکت محدود گربه های اسکاتیش فولد

با این وجود گربه های اسکاتیش فولد محدودیت در حرکت خود دارند که این محدودیت در حرکت فقط به گوش هایشان محدود نمی شود بلکه شامل بقیه قسمت های بدنشان نیز می شود .

این گربه های دوشت داشتنی تنها یک وجه منفی دارند که آن این است که اگر شما بصوت تمام وقت سر کار هستید یا بیشتر زمان ها بیرون از خانه هستید این گربه به هیچ وجه انتخاب مناسبی برای شما نیست .

 ویژگی های گربه های اسکاتیش فولد

گربه های اسکاتیش بخاطر داشتن موهای پشمالو و گوش های تا خورده از نظر ظاهر با جغد های کوچک در مقایسه هستند ، گوش های گربه های اسکاتیش هنگام تولد همانند سایر گرربه ها ایستاده است اما بعد از سه هفتگی تا سه ماهگی غضروف جهش یافته موجود در گوش های آن ها باعث می شود تا گوشش هایشان در جای خود نگ داشته نشوند.

خرید گربه اسکاتیش فولد | خرید گربه اسکاتیش فولد

ویژگی های ظاهری گربه های اسکاتیش فولد

اسکاتیش فولد ها وقتی که رشدشان کامل می شود ۳.۵ الی ۶ کیلو گرم وزن دارند که جزو نژاد های گبه با اندازه متوسط به حساب می آیند ، باید تغذیه درستی برای گربه های اسکاتیش فولد در نظر بگیرید تا از هر گونه بیماری و اضافه وزن در آن ها جلو گیری کنید.

رنگ های گربه های اسکاتیش فولد به این شرح است : دو رنگ ، چند رنگ ، تک رنگ ، تبی ، تبی و سفید نژاد این گربه دارای رنگ چشم آبی و همچنین رنگ های متفاوت تری هستند .

مراقبت از گربه های اسکاتیش فولد

بخاطر تاخوردگی گوش های این گربه حتما باید گوش های آن ها پاک شود هر روز گوش های این گربه را چک کنید تا کثیف نباشد و تغییر رنگ یا هر چیز دیگری را نداشته باشد که موجب ناراحتی گربه بشود؛ همین طور هر روز با یک تکه پنبه چشم های گربه را پاک کنید تا تغییر رنگ موهای زیر چشم هایش کاهش پیدا کند.

خرید گربه اسکاتیش فولد | خرید گربه اسکاتیش فولد

مراقبت از موهای گربه اسکاتیش فولد

مراقبت از موهای اسکاتیش فولد ها بستگی به بلندی مو های آن ها دارد ، گربه های اسکاتیش فولد که موهای کوتاهی دارند هفته ای یکبار را باید مو های آن ها شانه زده شود ما گربه های هایلند فولد مو بلند باید حداقل دو الی سه یار در هفته مو هایشان شانه شود تا درخشندگی خود را حفظ کنند .

سلامت گربه های اسکاتیش فولد

بزرگ ترین مشکل در سلامتی گربه های اسکاتیش فولد مربوط به گوش های متفاوت آن ها است اگر چه که گوش های این گربه ها  برای خیلی از مردم با نمک است اما هزینه به همراه دارد .

علاوه بر اینکه تمیز نگهداشتن این گوش های تا خورده برای گربه سخت است بلکه محیطی است تا باکتری ها بتوانند رشد کنند حتما گوش ها او را هر روز بررسی و تمیز کنید تا از هر گونه مشکل یا عفونت در گوش جلو گیری کنید.

خرید گربه اسکاتیش فولد | خرید گربه اسکاتیش فولد

عمر گربه های اسکاتیش فولد

عمر گربه های اسکاتیش وابسته به این است که آن ها کجا نگه میدارید میتوانند تا حدود ۱۱ الی ۱۵ سال عمر کنند اما بحثی که اینجا مطرح است این است که این گربه ها دچار عدم سلامت عمری طولانی هستند و این مشکلات به حدی نیست که از عمر او کاهش دهد البته این موضوع نیز مد نظر است که بیماری های این گونه از نژاد عمر او راکاهش می دهد.

گربه اسکاتیش فولدمناسب چه کسانی است؟

این گربه با کودکان و بقیه حیوانات رابطه خوبی دارد و این گربه ها نیازمند توجه هستندمناسب خانه هایی هستندکه حداقل یک نفر در روز در خانه باشد.

خرید گربه اسکاتیش فولد از کدام پرورش دهنده در ایران بهتر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پارسی کت رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پارسی کت برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پارسی کت براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

خرید گربه اسکاتیش فولد |خرید گربه اسکاتیش فولد

بچه گربه های اسکاتیش فولد که از پارسی کت میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پارسی کت گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پارسی کت تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پارسی کت برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.