10 نکته برای خرید گربه خانگی در تهران

خرید گربه خانگی در تهران

خرید گربه خانگی در تهران

بسیاری از افراد به خرید حیوانات خانگی به خصوص گربه علاقمندند اما مراکز فروش گربه معتبر که بتواند گربه اصیلی را در اختیارشان قرار دهد نمی ‌شناسند، به همین دلیل ما در این مطلب نکات لازم در خصوص خرید گربه را در اختیارتان قرار خواهیم داد و تا بتوانید گربه ‌ای مناسب خلق و خوی خود و محل زندگی خود را پیدا و خریداری کنید.

معمولا گربه خانگی چه ویژگی هایی دارد؟

گربه‌ها حیواناتی جذاب و سرگرم کننده هستند که خیلی راحت به محیط  جدیدی که در آن قرار می ‌گیرند، عادت می‌ کنند اما یکی از نکات مهم در مورد گربه‌ها این است که آن‌ها مانند سگ ها به صاحب خود وابسته نیستند و میتوانید برای مدت کوتاهی آنها را در خانه تنها بگذارید.

اما لازم به ذکر است که گربه ها نیز برای اینکه دچار افسردگی نشوند و یا خانه را بهم نریزند نیاز دارند همواره سرگرم باشند، بنابراین اگر زمان و وقت کافی برایشان ندارید و یا لازم است ساعات طولانی گربه را در خانه تنها بگذارید، ما خرید گربه و نگهداری از آن را به شما پیشنهاد نمی ‌کنیم، زیرا گربه در این صورت خسته و افسرده می شود و حرکاتی از قبیل ناخن کشیدن به مبل و یا جویدن چیزهایی که جلوی دستش است را شروع می ‌کنند و این موضوع قطعا برای شما خوشایند نیست.

نیازهای یک گربه که قبل از خرید گربه خانگی در تهران باید به آنها توجه کنید را در ادامه برای شما می آوریم:

گربه ها برای تامین غذا، چکاپ‌های پزشکی ، تزریق واکسن و همچنین محبت و توجه، به شما نیازمندند بنابراین حتماً لازم است که بتوانید برای آن ها وقت کافی بگذارید و بتوانید از پس هزینه غذا، مراقبت‌های پزشکی و خرید لوازم بازی برای آنها برآیید.

خرید گربه خانگی در تهران

چرا خرید گربه خانگی در تهران به جای خرید سگ توصیه میشود؟

یکی ازخصوصیات آشکار گربه‌ ها که به صورت ژنتیکی در آنها وجود دارد علاقه زیاد تمیزی در آن‌ها است، زیرا این حیوان زمان زیادی را به نظافت خود اختصاص می‌ دهد و به همین دلیل نیازی به حمام بردن مداوم آن نخواهید داشت و نگران دستشویی کردن آن نباشید.

چه نژاد گربه ای برای خرید گربه خانگی در تهران خریداری کنیم؟

جدا از اینکه کدام نژاد گربه ها را دوست دارید باید به ویژگی ظاهری و خلق و خوی آنها توجه کنید؛ گربه ‌های بازیگوش به راحتی با همه خو می‌گیرند و می ‌توان مهارت‌های مختلفی را به آن‌ها آموزش داد و این ویژگی‌ها تا سنین بزرگسالی آن‌ها ادامه می‌یابد، نژادهای بریتیش، امریکن شورت هیر و سیامی در دسته گربه‌ های بازیگوش و فعال قرار می‌گیرند.

دسته ‌ای دیگر از گربه‌ها آرام و مطیع هستند و چنانچه مایل به خرید گربه با این ویژگی هستید می‌توانیم نژادهایی مانند پرشین و اسکلتیش را به شما پیشنهاد دهیم که بیشتر مایل به استراحت و لم دادن هستند و البته گربه ها پرشین زیاد علاقه ای به نوازش شدن هم ندارند. در ادامه به شما 3 نوع از نژاد های معروف گربه  را معرفی خواهیم کرد که میتواند در خرید گربه خانگی در تهران برای شما مناسب باشند:

خرید گربه خانگی در تهران
  1. گربه اسکاتیش، مناسب برای خرید گربه خانگی در تهران:

گربه نژاد اسکاتیش فولد از جثه‌ای متوسط، سری گرد و چشمانی درشت و برخوردار است و یکی از ویژگی‌های بارز آن گوش‌هایش است که به سمت جلو خم شده و حالت افتادگی دارند، گربه اسکاتیش فولد موهای کوتاهی دارد اما نوع مو بلند آن هم وجود دارد که به هایلند فولد معروف است.

اگر خرید بچه گربه اسکاتیش فولد را در نظر دارید باید بدانید که در ابتدا گوش‌هایشان صاف است اما از هفته سوم به بعد حالت خمیده پیدا کرده و ممکن است دوباره حالت صاف خود را بازیابد. از جمله ویژگی‌های گربه اسکاتیش فولد می ‌توان به مهربانی، ساکت و آرام بودن و همچنین برقراری ارتباط نزدیک با اطرافیان اشاره کرد دیگر آن که گربه نژاد اسکاتیش فولد تا حدی اکتیو می‌باشد و به انجام بازی علاقه نشان می‌دهد.

خرید گربه خانگی در تهران
  1. گربه پرشین، مناسب برای خرید گربه خانگی در تهران:

این نژاد گربه که البته علاقمندان بی‌شماری دارد یکی از بهترین نژادهای گربه است و بسیاری از افراد مایلند خرید گربه را از این نژاد انجام دهند. گربه پرشین به آرام و مهربان بودن شهرت دارد و به خاطر صورت فلت و پهنی که دارد چهره‌ای دوست داشتنی پیدا کرده است.

اما اگر به دنبال یک گربه باهوش و زبر و زرنگ هستید، بهتر است برای خرید گربه خانگی، بچه گربه یا گربه بالغی از نژاد دیگر تهیه کنید. ضمن آن که این گربه موهای بلند با ریزش زیاد دارد و اگر نسبت به این موضوع حساس هستید بهتر است گربه‌هایی با موی کوتاه را انتخاب نمایید.

خرید گربه خانگی در تهران| خرید گربه خانگی در تهران
  1. گربه بریتیش شورت هیر، مناسب برای خرید گربه خانگی در تهران:

این نژاد گربه دارای موهای کوتاهی است و ظاهر بسیار زیبایی دارد و اگر شما با موی بلند گربه‌ها و ریزش بیش از حد آن‌ها مشکل دارید، گربه مو کوتاه بریتانیایی می‌تواند یک انتخاب خوب باشد؛ این گربه می‌ تواند به سرعت با افراد نزدیک ارتباط بگیرد.

این گربه به جهت خوش خلقی، وفاداری و کنجکاوی بالایی که دارد یک همراه خوب برای افراد تنها و خانواده‌هایی که دارای فرزند کوچک هستند به شمار می‌آید و دارای رنگ‌های طوسی سفید، کرم یک‌دست، خال خالی طوسی، سیاه و سفید و سفید یکدست و همچنین نارنجی می‌شود. بنابراین اگر علاقمند به خرید گربه‌ خانگی خاصی هستید نژاد بریتیش شورت هیر پیشنهاد می‌ شود

کدام یک برای خرید گربه خانگی در تهران بهتر است؟ بچه گربه یا گربه بالغ؟

اگر می خواهید گربه راحت تر با شما خو بگیرد و به سرعت به محیط جدید عادت کند، ما خرید بچه گربه را پیشنهاد می کنیم بخصوص اگر در خانه حیوان خانگی دیگری مانند سگ دارید بچه گربه می تواند به راحتی با حیوان خانگی دیگر شما ارتباط برقرار نماید.

اگر تصمیم به خرید گربه خانگی در تهران دارید، باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به 5 مورد از آنها می پردازیم:

  1. مواد شوینده و سموم دفع حشرات و .. را از دسترس بچه گربه دور نگهدارید.
  2. حتما ظرفی برای دفع مزاج گربه خود تدارک ببینید زیرا گربه ‌ها خیلی زود یاد می ‌گیرند که باید برای دفع از جای مشخصی استفاده کنند.
  3. از موقعیت بچه گربه ‌تان مطلع باشید زیرا ممکن است با توجه به جثه کوچکشان در جایی گیر کرده و دچار آسیب شوند.
  4. سیم های برق آویزان و بدون محافظ بسیار خطرناک اند و ممکن است به آنها آسیب بزند..
  5. اگر در خانه فرزند کوچکی دارید بهتر است خرید گربه بالغ را به خرید بچه گربه ترجیح دهید زیرا بچه گربه‌ها آسیب پذیری بیشتری دارند ولی گربه بالغ می‌تواند خود را از موقعیت آسیب دور کند.
خرید گربه خانگی در تهران| خرید گربه خانگی در تهران

برای نگهداری از گربه به چه وسایلی نیاز داریم؟

پیش از خرید بچه گربه یا گربه بالغ از مراکز خرید و فروش گربه بهتر است شرایط نگهداری از آن را فراهم کنید. در ادامه 7 مورد وسیله مهم برای نگه داری از گربه را معرفی خواهیم کرد:

  1. ظرف آب و غذای گربه:

ظرفی که میزان گودی آن برای راحت غذا خوردن بچه گربه و یا گربه بالغ کافی باشد گزینهمناسبی است اما سعی کنید از یک ظرف مشخص استفاده کنید.بهتر است از ظروف استیل که هم شست و شوی راحت‌تری دارند، زنگ نمی‌زنند و بهداشتی ‌تر هستند برای غذای گربه استفاده کنید.

  1. غذای مناسب برای گربه خانگی در تهران:

غذای مناسب گربه یکی از آیتم های مهم جهت نگهداری از گربه به شمار می آید زیرا می تواند سلامت و طول عمر گربه شما را تضمین نماید؛ در خصوص انتخاب غذای مناسب برای نژاد گربه تان بهتر است با دامپزشک مشورت کنید و یا به سایت های فروش غذای گربه مراجعه کنید.

  1. جای خواب گربه خانگی:

جایی که برای خواب گربه انتخاب می کنید علاوه بر راحتی باید قابل شست و شو نیز باشد و بتواند برای جثه یک گربه بالغ کافی باشد

  1. باکس گربه، برای حمل و نگهداری گربه خانگی:

برای جابجایی گربه لازم است حتما از باکس مخصوص استفاده کنید . باکس‌هایی از جنس فایبرگلاس یا پلاستیک محکم در پت شاپ‌ها وجود دارند که برای حمل گربه بسیار کارآمد هستند

  1. توالت مخصوص گربه های خانگی:

توالت گربه باید با جثه گربه هماهنگی داشته باشد، لازم است هر روز با استفاده از یک بیلچه خاک گربه را تمیز کرده و مدفوع را دور بریزید.

  1. اسباب بازی های مخصوص برای سرگرمی گربه های خانگی:

گربه‌ها اصولا حیوانات شاد و پر تحرکی هستند مخصوصا اگر نژاد گربه شما از نوع بازیگوش است، می توانید برای بازی و سرگرم شدن آن چند تکه اسباب بازی مناسب که به سلامت گربه آسیبی وارد نکند، تهیه کنید.

  1. لوازم بهداشتی برای نگهداری از گربه خانگی در تهران:

از آن جا که لازم است هر روز موی گربه‌ها شانه شود و یا تمیز باشد نیاز به یک شامپو و برس مناسب دارید همینطور لازم است هر چند وقت یکبارناخن‌های گربه‌تان کوتاه شود پس به یک ناخن‌گیر نیز احتیاج دارید.

همچنین برای تامین سلامت دندان‌های گربه بهتر است از مسواک مخصوص برای تمیز کردن دندان استفاده نمایید. مسواک انگشتی و مسواک معمولی در بازار موجود است که انتخاب آن به خود شما بستگی دارد.

خرید گربه خانگی در تهران| خرید گربه خانگی در تهران

خرید گربه خانگی در تهران از کدام پرورش دهنده گربه بهتر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پارسی کت رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پارسی کت برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پارسی کت براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه های اسکاتیش که از پارسی کت میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پارسی کت گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پارسی کت تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پارسی کت برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.