غذای سگ هاسکی

معرفی سگ نژاد هاسکی و بهترین غذای سگ هاسکی

غذای سگ هاسکی، هاسکی سیبری همون سگیه  که تو انیمیشن ها و کارتون های دیزنی هست و به عنوان قلب خانواده محسوب میشه و با توجه به خاصیت و ظاهر گرگ گونه بودنش متعلق به سرزمین های قطب شمال و سیبریه و از سگ هاسکی اونجا برای کشیدن بارهای سنگین تو مسافت طولانی و زیاد انجام میشه.

سگ هاسکی ازقدیمی ترین و قشنگ ترین سگ هاییه که تو دنیا  وجود داره و با شیطنت و فعالیت زیادی که داره باعث میشه زندگی صاحباش از حالت یه نواختی بیرون بیاد و همیشه صدای خنده تو خونه صاحبش وجود داره.

اما این سگ ها به دلیل شیطنت و کنجکاوی بالایی که دارن خیلی سریع به سمت چیزی که توجهشون رو جلب کرده میرن و برای همین تعداد هاسکی هایی که گم شدن تا توسط ماشین ها مردن خیلی زیاده و اگر شما هم علاقه مند به نگهداری از سگ هاسکی هستین باید حتما موقع بیرون بدنش از خونه قلاده محکمی براش ببندید

و حتی اگر تو باغ و محیط بازی ازش نگهداری میکنید حفاظ  و نرده های خیلی مقاومی برای خونتون درست کنید تا سگتون نتونه راحت فرار کنه.

وزن هاسکی نر بین 45 تا 60، و وزن مادهٔ این نژاد بین 35 تا 50 است. و سن معمول یه سگ نژاد هاسکی بین 12 تا 14 سال عمر میکنه.

سگ های هاسکی برخلاف ظاهری که دارن و تصوری که مردم از اونا دارن به عنوان سگ نگهبان نگهداری نمیشن؛ بخاطر اینکه این نژاد علاقه ای به پارس کردن نداره و بیشتر اوقات زوزه میکشه و بخاطر همین نمیتونه فردی که اومده دزدی رو فراره بده تازه شاید بخاطر غذا دادن یا بازی کردن با دزد دوست هم شد. کلا نژاد هاسکی دوست داره با همه دوست باشه.

ویژگی سگ های هاسکی:

سگ های هاسکی خلی طول میکشه تا پیزی رو کامل یاد بگیرن البته این بخاطر کم هوش یا خنگ بودنشون نیست این موضوع بیشتر بخاطر اینه که هاسکی ها  سگ های بازیگوشین و اگر جدی باهاشون برخورد نکنید میتونن خیلی راحت روند آموزش رو عوض کنن.

جالب اینجاست که سگ های هاسکی بر خلاف جثه و هیکل بزرگی که دارن زیاد به غذا احتیاج ندارن و با مقدار کمی کالری میتونن انرژی مورد نیازشون رو برای کل روز تامین کنن. با اینکه سگ های هاسکی خیلی بچه ها را دوست دارن ولی بهتره که بچه هاتون رو با این نژاد تنها نذارید.

اگه انرژی این سگ های شیطون و بازیگوش رو مصرف نکنید و اونا برای دویدن و راه رفتن بیرون نبرید باید خودتون رو برای بهم ریختگی کامل خونه و آسیب دیدگی های جدی خونه آماده کنید. حتی میتونید برای سرگرم کردن سگ هاسکی و جلوگیری از بهم ریختگی های اون یه محیط خاکی مثل باغچه یا هرچیزی تو حیاط براش آماده کنید تا حفاری کنه و مطمئن باشید سگتون عاشق این کاره.

تغذیه مناسب برای تامین انرژی سگ های هاسکی سیبری خیلی مهمه و البته بخاطر اینکه مستعد چاقی هستن باید رژیم غذاییشون رعایت بشه. به جز مواد غذایی پر از پروتئین و چربی، یه هاسکی باید رژیم غذایی مربوط به خودش رو حفظ کنه که شامل مواد غذایی با کیفیت گوشت، سبزیجات و میوه است.

در حالت ایده آل ، شما باید به دنبال غذای مخصوص سگ باشید که مشخصات زیر را داشته باشد:

دو یا سه پروتئین گوشت: شامل گوشت کامل مانند مرغ ، گوشت گاو ، ماهی و بره که باید در چندین وعده اول مواد غذایی گنجونده بشه.

چربی: چربی مرغ ، روغن کانولا و دانه کتان همه منابع سالم چربی ها هستن و مزایای سلامتی دیگری را نیز شامل می‏شن.

امگا 3: این نوع ماده به سلامت پوست و پوشش خارجی هاسکی سیبرین کمک می‏ کنه.

DHA : یکی از سه امگا مورد نیاز 3 DHA هست که از رشد مغز و چشم در توله سگ ‏های هاسکی پشتیبانی می‏کنه.

کربوهیدرات‏ ها: برای ثابت نگه داشتن قند خون هاسکی های سیبرین، غذای سگ باید مقدار کمی کربوهیدرات داشته باشه و شامل یک شکل جایگزین یا کمی قند خون از کربوهیدرات‏ ها مانند سیب زمینی شیرین باشه.

غذاهای کم کالری: هاسکی های سیبرین تمایل به صرف نظر از وعده ‏های غذایی دارن. اگر میتونید، اونارو با غذای سگ با کالری متراکم و پر از مواد مغذی تغذیه کنید.

بهترین برند غذای سگ هاسکی:

غذای خشک که به عنوان غذای سگ هاسکی اصلی تمام نژادهای سگ محسوب میشه برند های مختلفی داره که بر اساس علاقه سگتون بهم زه اون میتونید براش تهیه کنید. ما اینجا یکی از برند هایی که میتونه برای غذای سگ هاسکی شما مناسب باشه رو معرفی میکنیم. اسم این برند « پاو پاو» هست و محصول کشور ترکیس.

ویژگی های غذای خشک برای سگ بالغ این برند رو بهتون خیلی کوتاه توضیح میدیم:

غذای سگ هاسکی بالغ پاو پاو با طعم گوشت گوساله یک وعده غذایی خوشمزه است که برای غذای سگ هاسکی های بالغ کلیه نژادها مناسب است. این غذا دارای فیبرهای با کیفیت بالا جهت سلامت دستگاه گوارش می باشد. غذای سگ پاو پاو دارای تکه هایی کوچک و خوشمزه با طعم گوشت گوساله است.

این غذا با داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی باعث تقویت سیستم ایمنی سگ ها و سلامت عمومی آنها می شود. این غذا جزء دسته سوپر پرمیوم ها است و تولید کشور ترکیه است.