قیمت بچه گربه اسکاتیش و خرید نژاد اصیل آن

قیمت بچه گربه اسکاتیش و خرید نژاد اصیل آن

با توجه به سختی نگهداری سگ در آپارتمان های کوچک امروزی و صدای آن که گاهی با شکایت صاحب خانه ها و دیگر اهالی آپارتمان روبرو میشود، نگهداری از گربه بسیار رواج یافته است البته گربه ها به دلیل شیطنت ذاتی که در خود دارند و کارهای بامزه ای که انجام میدهند باعث شده اند که تعداد ظرفداران آنها هر روز در حال افزایش باشد و مردم بیشتربرای خرید گربه مشتاق شوند تا خرید حیوانات خانگی دیگر.

البته این را باید بگوییم که نگهداری از گربه در خانه مزیت های بی شمار دیگری نیز دارد که یکی از آنها دور کردن حشرات موذی مانند سوسک ها و مارمولک ها و بسیاری از حشرات دیگر که برای شما قابل دیدن نیستند اما گربه ها به راحتی به کمک گوش های تیزی که دارند صدای آنها را از هر جای خانه که باشند می شنوند و آن را برای شما شکار میکنند.

هیچ فرقی ندارد که گربه شما از چه نژادی باشد و چه قدر تنبل یا چه قدر فعال باشد، زیرا همه گربه ها شکارچی هستند و عاشق شکار کردن حشرات و حیوانات عجیب غریب دیگر. حتی ممکن است برای ابراز علاقه و نشان دادن محبت خود به شما این حشرات را برای شما نیز به عنوان هدیه بیاورند!

اگر عنوان این نوشته نظر شما را به خودش جلب کرده است باید بگوییم که شما عاشق گربه های اسکاتیش چه از نوع معمولی و چه از نوع فولد آن هستید و قطعا برای خرید آن هیجان زیادی دارید. در همین ابتدای کار باید به شما بگوییم که گربه های اسکاتیش از زیباترین و بامزه ترین گربه های خانگی هستند مخصوصا نوع فولد آنها که با چشمان درشت و گوش های خم شده چهره مظلومی را دارند و توانایی دل بردن از هر انسانی را دارند.

قیمت بچه گربه اسکاتیش |قیمت بچه گربه اسکاتیش

حالا که درباره قیمت گربه اسکاتیش با شما صحبت کردیم لازم است که یک بار دیگر درباره این نژاد به صورت مختصر برای شما توضیح دهیم تا بدانید که خرید گربه اسکاتیش آیا برای شما مناسب است یا خیر، پس در ادامه برای معرفی  این نژاد زیبا همراه ما باشید.

مهمترین ویژگی های گربه های اسکاتیش فولد شامل موارد زیر میشود:

  1. بدن عضلانی
  2. صورت گرد
  3. بینی کوچک
  4. پوزه کمی مایل به داخل
  5. چشم های بزرگ و هوشیار
  6. گوش های کاملا یا مقداری خم
  7. با نشاط و بازیگوش
  8. بسیار مهربان
  9. تحت هیچ شرائطی اهل خشونت نیست
  10. وابستگی عمیق به صاحب خود دارد
  11. بسیار وفادار به صاحب خود
  12. آرام و مناسب برای نگهداری در آپارتمان و فضاهای کوچک

تاریخچه پیدایش گربه اسکاتیش فولد:

همیشه در طول تاریخ ایجاد نژادهای جدید گربه ها به جهش ژنتیکی طبیعی وابسته است که به طور غیر منتظره ای در یک گربه معمولی اتفاق می افتد. گربه های اسکاتیش فولد نیز از این موضوع مستثنی نبوده اند. تمامی گربه های امروزه از نژاد اسکاتیش می توانند نسب خود را به سوزی، یک گربه سفید با گوشهای تا شده غیرمعمول نسبت دهند که به عنوان موش گیر در یک انبار در منطقۀ تایساید اسکاتلند نگهداری می شد.

قیمت بچه گربه اسکاتیش | قیمت بچه گربه اسکاتیش

سوزی زیبا، در سال 1961 مورد توجه چوپانی به نام ویلیام راس که به گربه ها علاقه داشت قرار گرفت. وقتی سوزی از یک گربه محلی صاحب بچه گربه هایی شد، راس یکی از آنها که ماده بود را  برداشت، و اسمش را اسنوک گذاشت.

اسنوک که از فرزندان سوزی بود به طور طبیعی بعد از رسیدن به بلوغ و زمان جفت گیری، مانند مادر زیبای خود صاحب بچه گربه هایی شد و یکی از آنها که نر بود با یک شورت هیر انگلیسی آمیزش داده شد.

بدین ترتیب باعث گسترش نژادی شد که در ابتدا تحت عنوان “گربه گوش کوتاه” شناخته می شد و بعداً به عنوان “اسکاتیش فولد” معرف شد که به سرزمین اصلی آنها و مشخصۀ بارز آنها اشاره داشت و در حال حاظر به یکی از زیباترین نژاد های  گربه در تمام دنیا تبدیل شده است که طرفداران بسیار زیادی را نیز دارد.

دیگر پرورش دهنده های گربه نیز شروع به جفت گیری گربه های اسکاتیش فولد با دیگر نژاد ها کردند و در نهایت مشخص شد که جهش ژنتیکی “تا خوردگی گوش” در بین این گربه هاغالب است، به این معنی که اگر یکی از والدین دارای ژنی برای گوش های مستقیم و دیگری دارای ژنی برای گوشهای تا خورده باشد، بچه گربه ای که حاصل میشود، دارای گوش های تا خورده خواهد بود که در اصطلاح به آن فولد میگویند.

قیمت بچه گربه اسکاتیش | قیمت بچه گربه اسکاتیش

البته سوزی زیبا ویژگی دیگری را نیز به فرزندان خود منتقل کرد که موهای بلند بود؛ گونه “مو بلند” (لانگ هیر) در برخی از انجمن ها تحت عنوان “های لند فولد” شناخته می شود.

اسکاتیش فولد برای اولین بار در سال 1971 به ایالات متحده وارد شد و در اواسط دهه 1970، توسط اکثر انجمن های گربه در آمریکای شمالی به رسمیت شناخته شده بود. اسکاتیش فولدها را می توان با “شورت هیر” آمریکایی و “شورت هیر” بریتانیایی آمیزش داد تا بچه گربه های زیبایی به عنوان اسکاتیش فولد داشت. قیمت بچه گربه های اسکاتیش فولد همانطور که گفتیم از 7 میلیون تومان به بالا است.

اندازه بچه گربه های اسکاتیش:

به طور کلی اسکاتیش فولد، گربه ای با اندازه متوسط ​​و دارای ساختار بدنی جمع و جور است. وزن ماده های آنها تقریباً 3 تا 4 کیلوگرم است در حالی که وزن نرها حدود 4 تا 6 کیلوگرم است، بسیاری از آنها ممکن است کوچک تر یا بزرگ تر از حد متوسط ​ی که گفتیم ​باشند. اما اندازه نرمال آنها به این صورت است.

هوش و شخصیت بچه  گربه اسکاتیش:

بعد از گوش آنها، اولین چیزی که در مورد اسکاتیش فولدها توجه شما را جلب می کند عادت آنها در حالت های عجیب و غریب خوابیدن آنها است که مانند یک قورباغه کوچک روی زمین پهن می شوند و یا به پشت خوابیده و پنجه ها خود را در هوا بالا می گیرند. بچه گربه های اسکاتیش فولد در این حالت زیباترین گربه ها هستند و معمولا صاحبان در برابر بوسیدن و بغل کردن آنها نمیتوانند از خود مقاومتی نشان دهند.

قیمت بچه گربه اسکاتیش | قیمت بچه گربه اسکاتیش

اگرچه ممکن است تصور کنید که گوش آنها کمتر از گربه های دیگر توانایی شنیدن دارد و شنیدن صداهای آهسته برای آنها دشوار است، اما چنین نیست. اسکاتیش فولد از این گوش ها برای برقراری ارتباط کاملاً موثر استفاده می کند و در صورت لزوم با صدای آرام و بامزه ای نظراتی را به آن اضافه می کند و با شما صحبت میکند.

اسکاتیش فولد، یک گربه باهوش و و از نظر فعالیت و تحرک متوسط است، بچه گربه های اسکاتیش فولد از اسباب بازی های سرگرم کننده که توانایی بدن او را آزمایش می کند و اسباب بازی های پازلی که هوش او را به چالش می کشد لذت می برند. فعالیت های مورد علاقه بچه گربه اسکاتیش بازی با صاحب خود است و از تنهایی بازی کردن زیاد لذت نمیبرد، پس اگر دوست دارید انرژی خود را برای یک تفریح شاد و خنده دار بگذارید بهترین کار خرید بچه گربه اسکاتیش چه از نوع فولد و چه از نوع گوش های صاف است.

وضعیت سلامتی و بیماری های شایع در بچه گربه اسکاتیش فولد:

  1. بیماری مفصل دژنراتیو DJD :

به ویژه دم، مفصل مچ پا و زانو را درگیر می کند و باعث درد یا تحرک ضعیف می شود. اگر در دم پیشرفت داشت و باعث خشکی دم شد، باید با دقت آن ها را بلند کنید و در دست بگیرید.

  1. کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک:

نوعی بیماری قلبی است که در این نژاد مشاهده شده است، اما هنوز ثابت نشده است که یک بیماری ارثی است.

  1. بیماری کلیه پلی کیستیک:

یک مشکل مادرزادی ارثی است که باعث تشکیل کیسه های پر از مایع در کلیه ها می شود.

قیمت بچه گربه اسکاتیش | قیمت بچه گربه اسکاتیش

رفتار بچه گربه اسکاتیش با بچه ها به چه صورت است؟

اگر در خانه ای که زندگی میکنید بچه دارید بچه گربه اسکاتیش مناسب ترین انتخاب برای شماست زیرا؛ اسکاتیش فولد مهربان اما خونسرد یک انتخاب مناسب برای خانواده ها با بچه و سگ های گربه دوست است.

بچه گربه اسکاتیش فولد توجهی را که از کودکان می گیرند و با آن ها مؤدبانه و با احترام رفتار می کنند، دوست دارند. آن ها علاقه به بازی کردن دارند و می توانند ترفندهایی را یاد بگیرند و اجرا کنند که از دیدن آنها متعجب میشوید و میخندید.

رفتار بچه گربه اسکاتیش با سگ ها:

این نژاد گربه به خاطر خلق و خوی شیرین و دوست داشتنی خود از زندگی با سگ های گربه دوست مانند نژاد های گلدن رتریور لذت می برد؛ حیوانات خانگی خود را به آهستگی و در شرایط کنترل شده معرفی کنید تا اطمینان حاصل شود که آن ها با یکدیگر کنار می آیند.

نکات مراقبتی و بهداشتی بچه گربه اسکاتیش در تمامی سنین:

  • موی بچه گربه اسکاتیش فولد خود را هفتگی شانه کنید تا موهای ریخته برداشته شود و روغن های پوست در موها پخش شود و براقیت موی آنها افزایش یابند، اسکاتیش مو بلند را برای جلوگیری از گره خوردگی هفته ای دو الی سه مرتبه شانه بزنید در غیر این صورت در دردسر بزرگی قرار میگیرید.
  • دندان های بچه گربه اسکاتیش را مسواک بزنید تا از بیماری پریودنتال جلوگیری کنید، بهداشت روزانه دندان برای این نژاد گربه ها بهترین کار است، اما مسواک زدن هفتگی از هیچ چیز بهتر است. هر دو هفته یک بار ناخن ها را کوتاه کنید تا وسایل خانه شما از خط خطی شدن نجات پیدا کنند.
  • گوشه چشم ها را با پارچه ای نرم و مرطوب پاک کنید تا ترشحات اضافی را از بین ببرید. برای هر چشم از یک ناحیه جداگانه از پارچه استفاده کنید تا خطر انتقال عفونت وجود نداشته باشد.
  • گوش ها را، مخصوصا در آن دسته از گربه های اسکاتیشی که گوش های آنها کاملا فولد است، به صورت هفتگی بررسی کنید. اگر کثیف به نظر می رسند، آن ها را با یک پنبه یا پارچه نرم آغشته به مخلوط 50-50 سرکه سیب و آب گرم پاک کنید. از گوش پاک کن استفاده نکنید، که ممکن است به فضای داخلی گوش آسیب برساند. البته توصیه ما استفاده از اسپری ها و قطره های مخصوص گوش گربه ها است.
  • جعبه خاک بچه گربه های اسکاتیش فولد را بدون لک و تمیز نگه دارید. گربه ها در مورد بهداشت جای دستشویی بسیار حساس هستند و همچنین یک جعبه تمیز برای تمیز نگه داشتن پوشش گربه کمک می کند.
قیمت بچه گربه اسکاتیش | قیمت بچه گربه اسکاتیش

قیمت بچه گربه اسکاتیش فولد به شرایط زیر بستگی دارد:

رنج قیمت گربه های اسکاتیش فولد بر اساس نوع رنگ مو، مقدار خمیده شدگی گوش ها و سن گربه متفاوت است. نوع گربه های اسکاتیش آنفولد بدون خم شدگی گوش ارزان تر از اسکاتیش فولد هستند؛ قیمت بچه گربه اسکاتیش فولد در سایت های مختلف میتواند از 7 میلیون به بالا شروع شود

البته این را باید در نظر گرفت که گاهی بچه گربه اسکاتیشی که به شما فروخته میشود از نژاد اصیل نیست و ژن آن با دیگر گربه ها تلفیق شده است به همین دلیل لازم است که از یک پرورش دهنده گربه که از سازمان بین المللی پرورش گربه ها و وزارت جهانی آن گواهی نامه دارد قیمت بچه گربه اسکاتیش  خود را بپرسید زیرا در این صورت با خیال راحت میتوانید از اصل بودن نژاد و نداشتن مشکلات جسمی و ژنتیکی آن مطمئن باشید.

از کدام پرورش دهنده میتون گربه های اسکاتیش فولد اصیل را خریداری کرد؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پارسی کت رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پارسی کت برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پارسی کت براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

قیمت بچه گربه اسکاتیش | قیمت بچه گربه اسکاتیش

بچه گربه های اسکاتیش که از پارسی کت میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پارسی کت گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پارسی کت تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پارسی کت برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن.