0 تا 100 لوازم مورد نیاز گربه برای نگهداری در خانه

لوازم مورد نیاز گربه

لوازم مورد نیاز گربه | لوازم مورد نیاز گربه 

گربه ها برای زندگی کردن تو خونه نیاز به یه سری وسایل و تجهیزات دارن تا بتونن زندگی  راحت تری داشته باشن البته که بودن این وسیله ها باعث میشه خونه رو کثیف نکنن؛ این وسایل و تجهیزات ضروری  گربه ها را میتونید از پت شاچ ها یا جایی که بچه گربتون رو از میخرید، بخرید.

اما برای اینکه موقع خرید این لوازم گیج نشید، ما اینجا این تجهیزات و لوازم رو براتون میگیم و درباره هرکدومش هم یه توضیح کوتاهی میدیم تا از واجب بودن اون وسیله مطمئن بشید و خریدش رو پشت گوش نندازید. پس با پارسی کت تا آخر اینن وشته همراه باشید.

  1. ظرف خاک گربه:

ظرف خاک گربه را بهتر است در جای ساکت و کم رفت و آمد خانه قرار دهید، البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که گربه به راحتی در هر ساعتی از شبانه روز بتواند به آن دسترسی داشته باشد.به طور کلی به ازای هر گربه باید یک ظرف خاک در خانه وجود داشته باشد.

ظرف خاک انواع گوناگونی دارد که در نوشته های قبلی درباره آنها توضیح کامل را به شما داده ایم! بعضی گربه ها ظرف خاک سر باز را ترجیح می دهند، به این علت که بعد از قضای حاجت سریع میتوانند محل را ترک کنند، اما شما میتوانید گربه خود را به ظرف های مسقف هم عادت دهید تا بوی مدفوع و ادرار او در فضا پخش نشود.

لوازم مورد نیاز گربه | لوازم مورد نیاز گربه 
  1. محل خواب گربه:

تحقیقات نشان داده است که حدود 60 درصد گربه های خانگی تمایل دارند که در کنار سرپرست شان بخوابند، اما اگر به هر دلیلی تمایل دارید که گربه ی شما جای دیگری را برای خواب انتخاب کند، باید تخت خوابی نرم و گرمی برای این کار درست کنید.

بیشتر گربه ها محیطی را برای خوابیدن انتخاب می کنند که احساس امنیت داشته باشند؛ اگر محل خوابی که درست کرده اید گرم و نرم باشد و دیواره ی نسبتاً بلندی اطراف آن را گرفته باشد که به گربه احساس امنیت بدهد، به احتمال زیاد گربه ی شما از آن استقبال خواهد کرد.

نکته ی دیگری که بهتر است در نظر بگیرید، قابل شست و شو بودن بالش و لایه ی رویی محل خواب گربه است، زیرا موهای گربه میریزد و هر چند وقت یک بار لازم است که این محل خواب گربه را بشورید.

انتخاب محل خواب کاملاً به گربه ی شما بستگی دارد و باید به انتخابش احترام بگذارید. بیشتر گربه ها جای خواب یا تخت خواب های گران قیمتی را که شما برای آن ها خریداری می کنید را نادیده می گیرند و یک بالش قدیمی را به آن ترجیح خواهند داد؛ از آنجایی که گربه موجودی مستقل است بسیار کار سختی که به او بقبولانید در جایی که شما توقع دارید، بخوابد.

  1. اسکرچر گربه:

همه ی گربه ها به اسکرچر احتیاج دارند تا بتوانند ناخن های خود را روی آن بکشند. هر چیزی که از الیافی مانند: سیسل یا طناب های درشت درست شده باشد، می تواند انتخاب مناسبی برای اسکرچ کردن گربه ها باشد. اگر اسکرچر نخرید یا خودتان درست نکنید، فرش و مبل شما انتخاب نهایی گربه تان برای کشیدن ناخن خواهد بود.

لوازم مورد نیاز گربه | لوازم مورد نیاز گربه 
  1. اسباب بازی گربه:

گربه ها احتیاج به اسباب بازی گران قیمت و عجیب و غریب ندارند، برعکس بسیاری اوقات می توانند با ساده ترین چیزها ساعت ها سرگرم شوند. بهتر است که هزینه ی خرید اسباب بازی یا جای خواب گران قیمت را صرف خرید غذا و خاک با کیفیت تر کنید.( میتونید مقاله مربوط به اسباب بازی گربه رو بخونید تا کامل متوجه بشید گربه ها با چی ذوق میکنن)

  1. شانه گربه:

تقریباً همه ی گربه ها نیاز دارند که موهای بدن شان را شانه کنید. چه موی بلند و نرمی داشته باشند و چه زبر و کوتاه. البته گربه های موبلند احتیاج به برنامه ی شانه زنی منظم و مرتبی دارند تا از گره خوردن موهای شان جلوگیری کند. شانه ای که خریداری می کنید باید سطح نرمی داشته باشد و به اندازه ی کافی دندانه هایش بلند باشد تا مویی که شانه می زنید بتواند در آن گیر کند و بماند.( پرشین ها بیشتر از بقیه گربه ها نیاز به شونه زدن موهاشون دارن)

  1. قلاده و آویز قلاده گربه:

حتماً برای گربه خود فرقی ندارد چه بالغ و چه بچه گربه باشد قلاده گردنی سبک با آویز قلاده حاوی مشخصات ضروری تهیه کنید.

روی تگ باید حداقل اسم گربه و شماره ی تماس شما درج شده باشد تا در شرایطی که به هر دلیلی گربه فرار کرد یا گم شد، افراد بتوانند متوجه شوند که این گربه خانگی است و از روی اطلاعات آویز قلاده بتوانند با شما تماس بگیرند.

لطفاً توجه کنید که قلاده ای که برای گربه تان خریداری می کنید مناسب سایز گردنش باشد تا گربه احساس خفگی و تنگی نفس چیدا نکند.

لوازم مورد نیاز گربه | لوازم مورد نیاز گربه 
  1. ظرف آب و غذای گربه:

هر گربه باید ظرف آب و غذای مخصوص خود را داشته باشد؛ ظرف استیل ضد زنگ انتخاب مناسبی برای ظرف آب و غذا است. ظرف سرامیکی شکننده است اما آن هم انتخاب مناسبی محسوب می شود ولی ظروف پلاستیکی برای گربه مناسب نیست زیرا ممکن است که گربه به آن حساسیت داشته باشد.

 نکته ی دیگری که هنگام خرید ظرف باید به آن توجه کنید، پهنای ظرف است، دهنه ی ظرف باید آنقدر پهن باشد که سیبیل های گربه ی دلبند شما هنگام نوشیدن آب یا خوردن غذا، تا نشود. همان طور که قبلا بیان کردیم سیبیل گربه جز اندام حسی گربه محسوب می شود و خم شدن آن هنگام غذا خوردن برایش خوشایند نخواهد بود.ظرف آب و غذا را حتماً در جای ساکت وکم رفت و آمد خانه قرار دهید. اگر در خانه از سگ هم نگهداری می کنید حتماً باید ظروف غذا و آب شان در مکان های متفاوت و دور از هم قرار داشته باشند.

خرید بچه گربه از کدام پرورش دهنده معتبر گربه در تهران امکان پذیر است؟

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پارسی کت رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و اسکاتیش فولد و انفولد و…. میتونید به سایت پارسی کت برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پارسی کت براتون عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

بچه گربه هایی که از پارسی کت میخرید همشون واکسن زده هستن و از پدر و مادر وارداتی و کاملا اصیلن البته پارسی کت گواهینامه WFC از سازمان جهانی گربه ها از آلمان رو داره که این باعث میشه با خیال راحت تری گربه مورد علاقتون رو ازش بخرید.

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پارسی کت رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

لوازم مورد نیاز گربه | لوازم مورد نیاز گربه 

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و هیمالین میتونید به سایت پارسی کت برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پارسی کت براتوت عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید.

لازمه اینو هم بدونید که بچه گربه های پارسی کت تا 55 روزگی از شیر مادرشون تغذیه میکنن نه شیر خشک و همین باعث میشه که وقتی  به سن بلوغ رسیدن مشکلات کمتری از لحاظ بیماری های جسمی داشته باشن و شما با خیال راحت بچه گربه خوشگلتون رو بزرگ کنید. برای دیدن عکسای نژادای مختلف بچه گربه های مثل اسکاتیش فولد و پرشین میتونید به اینستا یا سایت پارسی کت برید و حتی سوالی درباره نژادا داشتید از ما تو سایت بپرسید تا پرورش دهنده و مشاورای ما بهترین اطلاعات رو به شما بدن و راهنماییتون کنن