حمام کردن سگ ها

بازدید: 2,039 بازدید
نظافت توله سگ
  • نظافت توله سگ

    عموما سگ ها نسبت به گربه ها توانایی کمتری برای تمیز کردن خودشون دارن و برای همین لازمه که بیشتر اونارو به حمام ببریم مخصوصا اگر موهای بلند و فعالیت زیادی داشته باشن . مهمترین دلیل رای نظافت سگ هایی با پوست سالم از بین بردن بوی نامطبوع یا ذرات الوده کننده ای هست که احتمال داره وجود داشته باشن . البته سگ هایی که بیماری پوستی دارن این روند حمام کردن امکان داره یه شیوه درمانی باشه که باید از طریق دامپزشک ها تایید بشه .

    چندبار باید سگمون رو بشوریم ؟

    تعداد دفعاتی که باید سگتون رو ببرید حموم و به بهداشتش برسید بستگی به نژاد و اندازه و پرمویی و کم موییش داره. ولی معمولا سگ ها وقتی بوی بدی داشته باشن و روی سطح پوستشون خاک و گل باشه نیاز به شستشو و حمام کردن دارن . پس لازم نیست بخاطر وسواس های خودتون زیاد به حمام ببریدش بخاطر اینکه ؛ اگر سگ ها بیش از حد شسته بشن ممکنه پوست و موی اونا خشک بشه و همین خشکی هم مشکلات پوستی براشون ایجاد کنه .

    سگ هایی که مرتب به شنا میرن به حمام رفتن کمتری نیاز دارن چون شنا کرن برای اونا  بخشی از نیاز به حمامشون رو برطرف میکنه ( توجه کنید که اگه به سگتون اجازه شنا کردن میدید فقط اب های کم عمق این شرایط رو براش فراهم کنید تا غرق نشه موقع شنا کردن سگ باید بتونه پاشو به زمین بچسبونه  )

    انتخاب شامپو برای سگ ها

     PH پوست سگ ها با PH  پوست انسان متفاوته برای همین نباید از شامپوهایی که برای خودمون استفاده میکنیم برای سگمون هم استفاده کنیم و حتما باید شامپویی که دامپزشک سگتون معرفی میکنه رو بخرید. برای سگهایی با پوست سالم، یه شامپو ضد حساسیت ملایم انتخاب کنید . دامپزشک ها می تونن برای سگ های مبتلا به بیماری پوستی نوع شامپو یا داروی مناسب برای رفع مشکل سگ را تعیین کنن .شما میتونید برای جلوگیری از خشکی بعد از شستن مو از نرم کننده های ضد حساسیت مخصوص سگ هاتون استفاده کنید .

    بهترین محل برای حمام کردن سگ

    سگ هایی که جنب و جوش زیادی دارن و سعی میکنند از وان بیرون بپرند بهتر است در فضاهای باز و ازاد حمامشون کنید ، بهتره از شلنگ آب حیاط ، با فشار آب کم ، استفاده کنید . همیشه دمای آب شلنگ را کنترل کنید، بخاطر اینکه تابستون آب ابتدای شلنگ میتونه گرم باشه ، بنابراین قبل از استفاده باید صبر کنید تا خنک بشه. همچنین اگر آب خیلی سرد باشه ، باید از آب ولرم استفاده کنید .

    اگر سگتون با حمام کردن تو وان مشکلی نداره حتما توجه داشته باشید که باید از وان مخصوص با عمق و ارتفاع مناسب براش استفاده کنید که اب این کار احتمال غرق شدن سگتون کامل از بین بره . استفاده از شلنگ یا سر دوش آب می تونه برای شست و شوی سگ در وان ، ایده آل باشه . اگر امکان استفاده از شلنگ یا دوش رو ندارید ممکنه لازم باشه از سطل آب برای شست و شوی سگ استفاده کنید . دمای آب را کنترل کنید تا از مناسب بودن آن اطمینان پیدا کنید . دمای آب نباید بیش از حد گرم یا سرد باشه . همچنین توصیه می شود فقط از آب با فشار کم استفاده کنید . اگر برای حمام کردن سگتون نیاز به کمک دارید و بار اولتونه بهتره با دامپزشکی که مورد اعتماده تماس بگیرید تابه خونتون بیان و بتونن بهتون اموزش بدن که البته این کار هزینه ای هم داره .

    شانه بعد از حمام

    شانه زدن موی سگ ، قسمت مهمی از مراقبت های عمومی این حیوانات خانگیه . شانه کشیدن موی سگ ، با حذف موهای سست و جلوگیری از تشکیل گره توی موها ، باعث می شه که پوست و موی سگ شما تو وضعیت خوبی باشه . شانه زدن ، همچنین به رسیدن چربی های طبیعی پوست به ساقه مو کمک می کند . این کار باعث ایجاد یک پوشش براق بر روی پوست سگ می شه و به پاکیزگی سگ کمک می کنه . این امر می توانه به کاهش دفعات استحمام کمک کند .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    دسته‌بندی بلاگ
    اشتراک گذاری
    نوشته های مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یوتوپ
    گربه ها

    هیچ محصولی در گربه ها نیست.

    ورود به سایت