همه چیز راجب بچه گربه

همه چیز راجب بچه گربه ها

به سرپرستی گرفتن یه بچه گربه میتونه تجربه بی نظری برای همه ما باشه و ما رو تو انجام فعالیت های روزانمون به وجد بیاره. بچه گربه‌ ها با هر نژادی که باشن موجوداتی شیطون، بامزه و دوست ‌داشتنی هستن و کمتر کسی پیدا میشه که از دیدن شیرین ‌کاریای یه بچه گربه خنده‌ا‌ش نگیره یا دلش نخواد محکم بغلش کنه و بچلونتش.

با اینکه گربه ها موجودات خود مختارین و میتونن خیلی راحت به تنهایی برای چند ساعت زندگی کنن، اما نگهداری از اونا تو چند ماه اول زندگیشون خیلی مهمه چون اون زمان توانایی و قدرت زیادی برای محافظت از خودشون و غذا خوردن به تنهایی رو ندارن. اگه بخوایم کلی تر بهتون بگیم.

بچه گربه ها نیاز دارن که تا 50 روزگی از شیر مادرشون تغذیه کنن و مادرشون کمک به دفع کنه، اما بعد از 50 روزگی بهتر میتونن از پس خودشون بر بیان؛ با این وجود لازمه که شما به عنوان صاحبشون بهش شیر خشک مخصوص و غذاهای خشک مخصوص بچه گربه بدید و حواستون رو کاملا جمع کنید تا سراغ وسایل خطرناک خونه نره و به خودش صدمه نزنه.

همه چیز راجب بچه گربه، بچه گربه ها تا 8 هفتگی زیاد از وابستگی چیزی سر درنمیارن و شما رو فقط مثل مادرشون میبینن که بهش غذا میدید، اما بعد از 8 هفتگی عادت کردن و وابسته شدن گربتون به شما شکل میگیره و شما هم بهش وابستگی عجیبی پیدا میکنید جوری که حتی وقتی خوابه دوست دارید بیدارش کنید و باهاش بازی کنید.

اما به هیچ وجه این کارو انجام ندید چون بچه گربه ملوستون برای انتقام گرفتن نصف شب بیدارتون میکنه تا باهاش بازی کنید. گربه ها و مخصوصا بچه گربه ها روی خواب حساسن و اگه باعث بهم خوردن خواب عزیزشون بشید باید منتظر یه انتقام خیلی سخت باشید.

حواستون باشه که بچه گربتون رو وقتی از 50 روزگی از فروشنده های گربه تحویل میگیرد درست باهاش رفتار کنید و آموزش هاش رو از همون زمان شروع کنید چون وقتی به یکسال برسه تغییر عادت و دادن و یاد دادن چیزای جدید بهش سخت میشه و باید وقت خیلی زیادی برای ترک کردن یا  یاد  دادن کاری بهش بذارید. اگه گربه از زمان بچگی پیش شما باشه با خلق و خوی همدیگه بهتر و بیشتر آشنا می ‌شید و تربیت گربه براتون راحت تر میشه.

بچه گربه هایی که تو سن رشد هستن نیاز به تغذیه های مناسب با پروتئین بالا و کنترل شده دارن و تا بتونن انرژی از دست رفتشون رو جبران کنن، کاملا معلومه که شما مسئول تهیه کردن بهترین غذا برای بچه گربتون هستید که تمام مواد لازم برای رشد بهتر و سالم ترش رو داشته باشه.

چه قدر طول میکشه تا بچه گربه به خونه ما عادت کنه؟

همه چیز راجب بچه گربه،روزای اولی که بچه گربه میاد خونتون هم برای شما و هم برای اعضای خانواده و هم برای خود بچه گربه روزای خیلی اضطراب آور و عجیبیه! اعضای خانواده و صاحبش که شما بشاید  انتظار بازیگوشی و بازی کرد ناز بچه گربه دارید ولی به این موضوع رو باید درک کنید که بچه گربه تازه از مادرش و خانوادش جدا شده و با وارد شدن به خونه جدیدش هیچ شناختی از اعضای اونجا نداره و استرس وارد شدن به یه خونه جدید رو داره.همه چیز راجب بچه گربه

قطعا این موقعیتیه که برای گربه خیلی سخت و ترسناکه و نمیخواد از زیر تخت و مبل و میز بیرون بیاد و شما باید با صبوری و مهربونی با اون رفتار کنید تا یخ اون باز بشه، طبیعیه که گربه خجالت بکشه و به شما اطمینان نداشته باشه. ولی شما میتونید خیلی راحت با دادن تشویقی به اون اعتمادش رو کم کم جلب کنید و اضطراب اون رو از بین ببرید.

میتونید با گذاشتن غذای خوشمزه و مورد علاقش جایی که قایم شده یا با استفاده از اسباب بازی سعی کنید که اعتماد اونو جلب کنید و اونو کم کم بیرون بیارید.

وقتی میخواید با بچه گربه صحبت کنید با صدای آروم و ریزی این کارو بکنید تا نترسه و حس بدی بهش دست نده. اما اگر بچه گربه شما دوست نداشت که بیرون بیاد، هیچ اصرار و اجباری به اون نکنید و باید تو روزهای اول به اونو استرس هاش احترام کامل بذارید تا حس خوبی بهتون پیدا کنه.

شب اولی که بچه گربه وارد خونه شما میشه نباید انتظار داشته باشید که بچه گربه جایی که هست آروم بخوابه، وقتی خونه ساکت و آروم میشه، بچه گربه شیطون شما از فرصت استفاده میکنه تا تمام گوشه و کنار خونه شما رو بگرده.

این کار به اون کمک میکنه تا محیط خودش رو بهتر بشناسه و همه چیز رو بررسی کنه. برای همین وقتی شب خواستید برید دستشویی حواستون باشه آسیبی به بچه گربه شب گردتون وارد نکنید.

چه جوری از بچه گربمون درست و اصولی نگهداری کنیم؟

با اینکه به نظر آسون میاد ولی دراصل نگهداری از بچه گربه درست مثل نگهداری از بچه انسان سخته و لازمه یه سری چیزا رو برای سلامت و خوشحالی بیشتر اون تهیه کنیم.

با انجام دادن کارها و تهیه کردن وسیله هایی که براتون تو ادامه این مطلب میاریم، شما میتونید مراحل اولیه نگهداری از بچه گربه شیطون و بازیگوشتون رو پشت سر بذارید

ظرف غذای مخصوص بچه گربه :

ظرف غذا حتما باید از ظرف آب و ظرف خاک جدا باشه البته میتونه کنار ظرف آب باشه ولی باید از ظرف خاک کاملا دور باشه، بخاطر اینکه گربه ها خیلی موجودات وسواس و تمیزی هستن ولگه احساس کنن که بوی خاکشون اون اطراف هست اصلا غذا نمیخورن. حتی اگه از چند تا بچه گربه تو خونه نگهداری میکنید باید چند تا ظرف غذای مختلف رو فسمت های مختلف خونه بذارید تا موقع غذا خوردن براشون مشکلی به وجود نیاد و دعواشون نشه.

ظرف آب مخصوص بچه گربه :

ظرف آب باید جایی باشه که دسترسی به اون برای بچه گربه راحت باشه و آب اونم باید به صورت مرتب عوض بشه بخاطر اینکه بچه گربه ها و گربه های بالغ از آبی که گرم شده باشه و کثیف باشه نمیخورن. توصیه ما اینه برای بچه گربه هاتو ناز ظرف های استیل ضد زنگ استفاده کنید چون خیلی شیزونن و باعث میشن ظرفای دیگه یا بشکنن یا خط و خش بیوفته روشون. ظرف آب هم باید مثل ظرف غذا از ظرف خاک بچه گربتون دور باشه.

ظرف خاک بچه گربه :

ظرف خاک بچه گربه رو معمولا توی دستشویی یا حمام میذاریم ولی اگه ظرف خاک سر بازه بهتره که اونو تو بالکن با یه فضای آزاد بذارید تا بوی اون اذیتتون نکنه.

اسکرچر:

اسکرچر گربه یه وسیله ضروری برای بچه گربه شماست، بخاطر اینکه اسکرچر میتونه مبلمان و رو تختی و پرده های شمارو از دست چنگ اندازی بچه گربه نجات بده و گربتون هم با اون ورزش های لازمش رو انجام میده.

محل استراحت بچه گربه :

محل خواب بچه گربه باید یه محل آروم و بدون رفت و آمد زیاد باشه تا بتونه با آرامش کامل استراحت کنه و سرحال بشه. فراموش نکنید که استراحت برای رشد ذهنی و جسمی گربه و تربیت پذیر بودن اون خیلی ضروریه و اگه بچه گربه شما درست نخوابخ رسما تبدیل به یه هیولای بازیگوش میشه.

خونه مخصوص بچه گربه :

وقتی که شما تو خنتون مهمونی یا دورهمی دارید بچه گربه شما دچار استرس میشه و دنبال یه جایی میگرده که پناه بگیره تا شرایط براش عادی بشه و بتونه با مهمونای شما احساس راحتی کنه. میتونید برای این جور مواقع یه جعبه مخصوص رو تو ارتفاع مناسبی بذارید تا هروقت که استرس گرفت یا از شلوغی خسته شد بتونه بره اونجا و آرامش بگیره. مهمه که وقتی گربتو نتوی خونشه اصلا مزاحمش نشید تا خودش بیاد بیرون.

 بچه گربه دوست داشتنیمون رو از کجا بخریم؟

قبل از اینکه بچه گربتون رو به خونه بیارید حتما اونو ببرید پیش دامپزشک تا از انگل نداشتن یل مبتلا نبودنش به بیماری خاصی مطوئن بشید، مخصوصا اگه حیوون خونگی دیگه ای هم دارید این کار ضروری تره. اینم میدونید که باید واکسناسیون بچه گربتون رو از  2 ماهگی شروع کنید تا در برابر بیماری های گربه های مقاوم بشه و براش مشکلی تو سنین بالا تر به وجود نیاد.

همه چیز راجب بچه گربه

اولین واکسن بچه گربه ها شامل واکسن های سه گانه و آزمایش سرطان خون، با این کار گربه هاتون در برابر بیماری های مختلف مثل تیفوس، رینیت عفونی، کلسی ویروس و سرطان خون مقاوم میشن ولی فقط یه بار زدن واکسن کافی نسیت و باید تو مدت معنی که دامپزشک بهتون میگ این واکسن هارو یادآوری کنید.

اما خریدن بچه گربه نژاد های بیریتش و هیمالین و پرشین از پارسی کت به شما کمک میکنه که دیگه نیازی به واکسن زدن اولیه نداشته باشد بخاطر اینکه مجموعه پارسی کت واکن تولش و معاینه های بچه گربه هاشون کامل انجام میده و بعد از اون همراه با شناسنامه اونارو به صاحباشون میده.

بهترین مرکز خرید انواع گربه:

دلیل اینکه خرید بچه گربه از پارسی کت رو به شما توصیه میکنیم اول از همه اینکه پارسی کت سال های زیادیه که به پرورش گربه مشغوله و خیلی خوب بلده بدون صدمه زدن به گربه های ماده بچه گربه های کوچولو و بامزه رو برای فروش به شما بده و بیشتر از 4 بار در سال نمیذاره گربه های ماده زایمان کنن، چون سلامتی حیوانات  مخصوصا گربه ها براش خیلی مهمه و لازم نیست نگران اذیت شدن گربه ها و صدمه دیدن اونا باشید چون تیم پارسی کت حواسش بیشتر از همه به گربه هاشه.

 اما اینم بدونید که پارسی کت معتبرترین مجموعه پرورش دهنده و فروش گربه های اصیل اسکاتیش فولد و بیرییتش و پرشین تو تهرانه. تیم پارسی کت سابقه طولانی تو فروش بچه گربه های اصیل داره و قوی تر از قبل داره تو منطقه سعادت آباد تهران کارش رو ادامه میده.

همه چیز راجب بچه گربه،تمام بچه گربه های پارسی کت با استانداردهای جهانی و زیر نظر دامپزشک ماهر و متخصص به دنیا میان و چکاپ های اولیش رو مجموعه پارسی کت انجام میده و بعد از مطمئن شدن از سلامت کامل بچه گربه ها اونو همراه با شناسنامه به شما میدن و به شما شما بعد از تحویل بچه گربه های تضمین سلامتی کامل میدن و برای همین شما میتونید بچه گربتون رو بعد از تحویل گرفتن از پارسی کت به هر دامپزشکی که میخواید برای مطمئن شدن از سلامتیش ببرید و مطمئن باشید هیچ مشکلی نداره.

جالبی موضوع درباره پارسی کت وقتی بیشتر میشه که شما متوجه میشید گواهی نامه WCF از سازمان جهانی پرورش گربه هستن که تو ایران همچین چیزی خیلی کم پیدا میشه و اکثر پرورش دهنده های گربه بدون داشتن مدرک و تاییدیه مشغول این کار هستن. تازه مجوعه پارسی کت ارسال زمین و هوایی برای کل کشور هم  داره تا شما بتونید تو هر شهری از ایران که هستید بچه گربه خوشگلتون رو داشته باشید.

راه های ارتباطی با پارسی کت خیلی سادس؛ یه راهش اینه که از طریق سایت برید و پیام بدید تا مشاورای پارسی کت راهنماییتون کنن و یه راه دیگه اینه که از طریق شماره 09124448229 با ما تماس بگیرید تا راجب خرید بچه گربه های نژاد اسکاتیش فولد و بیریتیش و پرشین های مختلف راهنماییتون کنیم و البته میتونید هر روز ساعت 2:30 تا 10:30 شب برای دیدن بچه گربه ها و خریدنشون بیاید پارسی کت مطمئن باشید از دیدنتون البته با هماهنگی قبلی خیلی خوشحال میشیم.