پر طرفدارترین نژاد گربه ها درجهان 1

بیشتر گربه های جهان ترکیبی از نژادهای مختلف هستند که اصطلاحاً به آن ها نژاد میکس گفته می شود. اگرچه در بسیاری از موارد چند نژاد معروف و محبوب از گربه ها را انتخاب می کنند تا با تولید مثل از نژاد خودشان بچه گربه هایی به دنیا بیاورند که ویژگی های بارز نژاد خود را حفظ کنند اما تعداد گربه هایی که از ترکیب نژادهای مختلف به وجود آمده اند بسیار بیشتر از نژادهای خالص است.

حدود 40 نژاد مختلف با توجه به آمار انجمن کت فنسیرز در دنیا وجود دارد که ما در ادامه به بررسی بعضی از نژادهای پرطرفدار و محبوب می پردازیم. هر کدام از این نژادها ویژگی های منحصر به فرد و شرایط نگهداری مختص به خود را دارند و دانستن روحیات واخلاق شان به شما کمک می کند که با توجه به شرایط بهترین انتخاب را داشته باشید. معرفی این گربه ها در 3  نوشته برای شما اورده می شود پس اگر در این نوشته گربه مورد نظر خود را پیدا نکردید به نوشته های بعدی مراجعه کنید:

آبسینیان (معروف به گربه ی حبشی):

به نظر می رسد که این نژاد ریشه اش به آبسینیا یا همان اتیوپی امروزی باز می گردد. این نژاد در قرن 19 میلادی از اتیوپی به انگلستان آورده شد؛ آبسینیان بسیار شبه به شکل هایی هستند که از نژاد مصری در کتیبه های مصر باستان حکاکی شده اند.

  • ویژگی های ظاهری:

بدن واندام لاغر و نحیف از ویژگی های بارز این نژاد است. معمولاً رنگ آن ها قهوه ای روشن متمایل به قرمز است اما رنگ های آبی و حنایی هم در بعضی از گربه های این نژاد خاص دیده می شود. چشمان درشتی دارند که با حلقه ی تیره رنگ که دور آن را در بر گرفته، درخشان تر و رساتر نیز دیده می شوند. به نوع مو بلندهای این نژاد، گربه سومالی نیز می گویند.

  • ویژگی های برتر:

گربه های حبشی بسیار پر انرژی و اجتماعی هستند. آبسینیان در هر لحظه از شبانه روز آمادگی بازی کردن با شما واجرای حرکات خنده دار برای حضار را دارند. در نظر داشته باشید که او آماده ی بازی در هر لحظه از شبانه روز هست. حتی ساعت 2 نیمه شب که فردایش روز کاری است.

البته اگر به اندازه ی کافی در طول روز برایش وقت بگذارید خواب راحتی خواهید داشت اما در غیر این صورت آمادگی بازی در نیمه شب را تمرین کنید.

  • ویژگی های برجسته:

این گربه از هر نظر رفتاری شبیه به سگ را دارد. برای چه سرپرستی مناسب هستند؟ فردی که علاقه مند به گربه ی پر انرژی و فعال باشد و از بازیگوشی هایش کلافه نشود و البته بتواند توجه و محبتی که نیاز دارد را به او بدهد.

گربه موکوتاه آمریکایی:

این نژاد خودش از ترکیب نژادهای مختلف بوجود آمده است. در واقع ترکیبی است از گربه های شجاع و دلیر زمین های کشاورزی که همراه با خوش نشین ها و مهاجران اروپایی به آمریکای شمالی آمده اند.

  • ویژگی های ظاهری:

همان گونه که از اسمش پیداست، این گربه ها، موهای کوتاهی در نقش ها و طرح های مختلف دارند. اما کلاسیک ترین و شناخته شده ترین رنگ این نژاد طوسی است که به بدن عضلانی و نیرومندشان ابهت و قدرتمندی خاصی بخشیده است.

  • ویژگی های برتر:

بسیار اجتماعی است و قابلیت آموزش و یادگیری بسیاری دارد. با حیوانات و کودکان سریع دوست می شود. تقریباً می توانیم بگوییم ایرادات و نقص های ژنتیکی ای که بعضی مواقع درنژادهای خالص دیده می شود، در آن ها وجود ندارد. درست است که گربه ای اجتماعی است اما در مقایسه با مهر و محبتی که دیگر گربه ها دارند، جز مهربان ترین ها محسوب نمی شوند.

  • ویژگی های برجسته گربه مو کوتاه آمریکایی:

در شکار موش بسیار ماهر و متخصص است. (در سطر های بالا هم اشاره کردیم که از نژاد گربه های دلیر و شجاع زمین های کشاورزی هستند و یک تنه به مبارزه با موش ها و سوسک های محیط می روند.)

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند ؟

با قطعیت می توان گفت برای همه افراد با هر روحیه ای که داریند این گربه زیبا و باهوش مناسب است

گربه بالینیس:

این نژاد یکی از انواع نژاد سیامی است که از تکامل خود به خودی بچه گربه های سیامی در دهه ی 1950 به وجود آمده است.

  • ویژگی های ظاهری:

تقریباً می توان گفت که از نظر ظاهری شبیه به گربه های نژاد سیامی است با همان پوشش و همان رنگ و همان چشم و شیطنت.

  • ویژگی های برتر:

از ویژگی های بارز آن ها می توان گفت که به شدت باهوش و بازیگوش هستند. همچنین موهای آن ها مانند نژادهای دیگر بلند نیست و این موضوع نگهداری از آنها را راحت تر می کند.

این نژاد درست مانند نژاد سیامی سر و صدای نسبتاً زیادی دارند و برای کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند انتخاب مناسبی نیستند.

  • ویژگی های برجسته:

مانند ویژگی های ظاهری اش، نقطه قوت این نژاد درست شبیه اجدادش یعنی سیامی است، انزوا طلب و تربیت پذیر.

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند ؟

هر فردی که آواز و صدای بلند دوست داشته باشد و از مصاحبت با گربه ی باهوش اما انزو اطلب لذت می برد.

گربه برمن:

گربه ای از کشور برمه یا میانمار فعلی امروزی که در قرن 19 میلادی از این کشور به کشورهای دیگر نیز منتقل شد.

  • ویژگی های ظاهری:

گربه ای با موی بلند، چشمان گرد آبی و پنجه های سفید درست مانند گربه ای که چکمه پای خود کرده باشد

  • ویژگی های برتر:

موهای بلندش به آسانی دیگر گربه های موبلند گره نمی خورد و همچنین صدای میومیو کردنش بسیار دلنشین و آرامش بخش است.

دوره ی بارداری و به دنیا آمدن گربه ی برمن بسیار سخت ودشوار است و کسانی که این کار را انجام می دهند بابت دشواری هایی که این کار دارد، هزینه ی گزافی را بابت فروش آن ها از کسانی که تمایل به خریدن این گربه دارند دریافت می کنند.

  • ویژگی های برجسته:

گربه برمن شخصیت منطقی دارد و تمایل دارد که بیشتر اوقات تنها باشد ولی به طورکلی معاشرت و زندگی با آن ها بسیار آسان و شیرین است.

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند ؟

خانواده هایی که بچه ی کوچک دارند میتوانند به راحتی از گربه برمن نگهداری کنند تا کودک خود یک همباری مناسب داشته باشد

برمیز:

تمامی گربه های برمیز آمریکای شمالی و اروپایی از کشور برمه در اوایل قرن بیستم وارد شده اند.

  • ویژگی های ظاهری:

دارای بدنی نیرومند و عظلانی هستند که با موی کوتاه پوشیده شده اند. بیشتر گربه های برمیز رنگ سیاه، شرابی و آبی دارند.

  • ویژگی های برتر:

بسیار بازیگوش، تمایلش به سرپرستش بسیار بیشتر از افراد غریبه است و همچنین موی کوتاهش نگهداری از آن ها را بسیار آسان می کند، به ویژه برای افرادی که به ریزش مو حساس هستند. سر و صدای گربه ی برمیز نسبتاً زیاد است اما نه به اندازه ی گربه ی سیامی.

  • ویژگی های برجسته:

این نژاد گربه ها به شدت باهوش هستند و به خوبی با یکبار آموزش دادن همه چیز را فرا میگیرند.

  • برای چه سرپرستی مناسب هستند ؟

خانواده یا فردی که بتواند توجهی که این گربه احتیاج دارد، برایش فراهم کند؛ در اصل این گربه نیاز به توجه زیادی از جانب صاحب خود دارد در غیر این صورت به افسردگی مبتلا می شود.

اگه دوست دارید بیشتر با گربه ها و زندگیشون و کارایی که انجام میدن آشنا بشید حتما مقاله ها و نوشته های پارسی کت رو بخونید و سوالاتتون رو تو قسمت نظرات از ما بپرسید یا به شماره هایی که توسایت هست با ما تماس بگیرید.

برای خرید بچه گربه های نژاد دار مثل پرشین و هیمالین میتونید به سایت پارسی کت برید، حتی اگه تو شهر دیگه ای به جز تهران هستید هم پارسی کت براتوت عکس و فیلم میفرسته و میتونید بچه گربه مورد علاقتون رو انتخاب کنید و بعد از اون خیلی سریع بچه گربتون رو سالم و سلامت در خونتون تحویل بگیرید